anzan.blogg.se

Projekt på gång

Publicerad 2014-06-02 07:23:00 i Organisera,

Skulle gärna utöka mitt dygn med 10 timmar känner jag! Har verkligen kommit igång med scrappandet nu men har alldeles för lite tid! Ändå skapar jag mer än någonsin just nu, tar varje tillfälle jag kan när Tuva sover & gör framsteg med albumen. Planerar lite roliga projekt som jag tycker att jag ska få gjort inom kort, får se om jag lyckas :)

1. Scrappa de foton jag har placerat in i plastfickor i Tuvas album för Juli-Aug 2013. Sedan planera för resten av året fram till nu, samma sak... välja ut bilder, redigera, beställa, placera i plastfickor & scrappa.
 
2. Turkiet album 2012. Har köpt ett album som passar perfekt, plastfickorna är beställda & ska hämtas hos Pyssloteket, har till & med bestämt vilka färger jag ska scrappa allt i. Det enda jag ska göra är att välja foton, redigera & beställa. Men det är ett hästjobb verkligen! Det är flera hundra bilder att välja mellan... Har iof ett litet hum om vilka foton jag vill ha med eftersom jag gjorde ett "minialbum" (ca 23x30cm) till min svärmor som tack för att vi fick följa med & fira hennes 60 årsdag. Men det ska ändå planeras & bestämmas vilka format jag ska ha för varje bild osv. När väl det är gjort är bara det roliga kvar!
 
3. Uppdatera Leahs album med foton & hennes teckningar fram till skolavslutningen 2014. Där har jag några månader att ta igen men det går nog ganska fort.
 
4. Familjealbumet 2014 har jag inte ens rört ännu. Där brukar iof det mesta handla om båtsäsongen Maj-Okt & alla helger + veckor vi spenderar på sjön så jag kan väl inte direkt säga att jag ligger så mycket efter där ännu.
 
Har funderat kring hur jag jobbar med mina album & jag ska göra en stor ändring till nästa år tänkte jag.
 
I år har jag dem uppdelade såhär: 
 
Tuva 2013-2014
Indelat månadsvis där jag blandar mellan att göra "vanliga" LO:s & Project Life. Här har jag valt att dela upp allt per månad eftersom det är Tuvas första år & det händer så mycket i hennes utveckling.

Leah 2013-2014
Löpande uppdatering med foton i både LO:s & Project Life blandat med teckningar/konst & texter om hur Leah är just nu, hennes utvecklingssamtal från skolan osv.

Familjen 2014 (Jul, Påsk, Semester & annat vi gör tillsammans)
Uppdelat månadsvis

Hus (Inflytten 2013, renoveringar osv)
Det här albumet fyller jag löpande med foton & info om vårt hus. Vad vi renoverar, före/efter bilder, vilka planer vi har för huset (kul att läsa det sen eftersom vi säkert kommer ändra oss med tiden). Tänkte göra ett eget inlägg om det här albumet snart...  
 
Att ha allt i olika album passar mig bra just nu, eftersom det är Tuvas första år med mycket som händer så det blir väldigt många scrapsidor med bara henne. Samtidigt som det blir lite spretigt & jag känner att det är svårt att hinna med & uppdatera i alla album samtidigt.

Till 2015 tänker jag endast ha två pågående album:
 
Familjen 2015
Tänker fortfarande dela upp det månadsvis & här ska ALLT in. Familjesidor (PL) blandat med Lo:s & PL på barnen tillsammans eller var för sig, teckningar & allt annat som ska sparas.

Hus (samma som ovan)
 
Tror att det blir lättare att hålla ihop så att jag inte halkar efter för mycket. Har givit upp tanken på att någonsin vara i fas men ambitionen är ju att iaf att försöka scrappa samma år man printar fotona :) Förhoppningsvis ger det mig lite mer tid att göra en del sidoprojekt också - älskar att göra egna album / minialbum med ett bestämt tema. Tror att den här ändringen blir bra för mig!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela