anzan.blogg.se

Sjukstuga & 80-talet

Publicerad 2015-03-09 12:29:10 i Allmänt, Shopping,

Hej hej
 
Den senaste veckan går väl inte till historien som den roligaste måste jag säga... Den började med att jag fick kräksjuka (bläää) & sen låg totalt däckad i 2 dagar. När jag väl kvicknat till kom en förkylning som ett skänk från ovan & i Fredags opererade lilla Tuvisen sina öron. Hon har haft 5 öroninflammationer på 8 månader & det tyckte läkaren var ett par för många (vi med) så det blev ett snabbt beslut om operation med rör i öronen.
Sååå ... det har inte blivit mycket scrap alls här hemma, vilket resulterar i en ouppdaterad & trist blogg just nu. Hoppas att jag har några läsare kvar när den här VAB/sjukdoms perioden är förbi. ,)
 
Nu till något annat.
Har länge velat ha en gammal hederlig skrivmaskin! Det skulle underlätta enormt mycket när jag scrappar & PL:ar. Slippa starta upp datorn, fixa & trixa i skrivaren med PL-kort som ska tejpas på rätt ställe & sen skrivas ut. Så jag började googla & hittade den här lilla pärlan som jag köpte i helgen. Den är sååå fin & det ska bli sjukt kul att börja använda den! Älskar typsnittet oxå vilket kanske är tur för det går ju knappast att ändra. Dock finns det inget utropstecken på maskinen, de kanske inte använde det på 80-talet. :) Får väl helt enkelt sluta använda det (!)


Nu blir det textremsor på mina LO:s igen! :)

Tjohoooo hej 80-talet!




Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela