anzan.blogg.se

Minialbum - Hemma hos oss

Publicerad 2014-08-22 10:53:19 i Minialbum, Scrapbooking,

Då & då gör jag ett minialbum med ett speciellt tema. Älskar att göra ett eget litet album & den här gången blev det "Hemma hos oss - Aug 2014". Ett perfekt tillfälle att samla de små sakerna som händer i vår vardag under en kort period. Gör väldigt många 30x30cm LO:s för tillfället & tycker om att kladda med akrylfärger & stämplar så det var jättekul att göra ett mindre format med olika upplägg.
 
Tanken från början var att använda metallringar för att hålla ihop själva sidorna men jag ändrade mig & använde "sports tape" istället för att få det mer stabilt. Tejpen som är tygaktig går att köpa i sportaffärer & är grymt bra till såna här projekt!


 
Sidorna är gjorda av div mönstrat papper från olika Studio Calico kit, men varje uppslag innehåller även ett 4x6 kort från Becky Higgins Midnight Edition.
 

 

 
 
 
 
 

Tack för att du tittar!






Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-08-24 00:07:21

Hej

super fint album. Hur har du gjort för att fästa alla sidorna?? Har du bara lagt dom på hög och sen tejpat med sportstejpen??

Mvh jenny

Svar: Tack Jenny! 😃 Jag har fäst dem i varandra, alltså varje 4x6 blad sitter fast i ett större blad på varje sida. Tror man ser det på bilderna, den vita tejpen mellan. När allt satt fast tejpade jag även en "albumrygg". Svårt att förklara, hoppas du förstod lite 😉
anzan.blogg.se

Postat av: Pillan

Publicerad 2014-08-24 19:18:46

Så snyggt minialbum!! Jag försöker oxå göra det utifrån olika tema/resor mm. Så tack för inspirationen, alltid kul att se andras album. Ha en bra kväll! Pillan

Svar: Tack Pillan!! 😊😃 Trevlig kväll du med!
anzan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela