anzan.blogg.se

Första mötet...

Publicerad 2017-01-14 08:00:00 i Scrapbooking, Story Kit,

Har ofta funderat på varför jag tycker det är så otroligt viktigt att berätta vissa saker som händer i våra liv & få in det i albumen. Särskilt "första" av någonting känns väldigt viktigt. Första smakisen, första skoldagen, första osv osv. Kanske har det att göra med att jag själv (& säkert många fler som känner igen sig) saknar de där berättelserna om ens egen uppväxt. Jag hade tyckt det vore jättekul att läsa om vad jag själv tyckte om som liten. Hur min första skoldag var, vad jag hade på mig, saker jag sa osv.

Jag gjorde i alla fall två LO:s i ämnet "första mötet" mellan Theo & hans båda storasystrar.
Båda sidorna är nästan identiska vilket jag gjorde medvetet. Dels för att de sitter som ett uppslag i albumet, alltså bredvid varandra. Men också för att jag vill jobba ikapp med en del foton & berättelser så det var helt enkelt enklast att göra det såhär. När den första var klar var det bara att kopiera & göra en till :)

Först ut är Leah som träffade sin lillebror på BB-hotellet samma dag han föddes.


Tuva träffade sin lillebror när vi kom hem från BB dagen efter.


Har använt stämplar från Ali Edwards story kit "First" - passade väldigt bra för dessa sidor! :)
Rubriken är stansad med min QK tång & alfabetet Classic.


Tack för att du kikar in!

// Anna



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela