anzan.blogg.se

Minialbum Turkiet 2012

Publicerad 2014-06-07 07:32:00 i Album, Project Life, Scrapbooking,

Äntligen! Har längtat efter att göra det här albumet om vår resa till Turkiet 2012. Jag älskar att göra minialbum så jag visste direkt att jag ville göra det i ett annat format än ett vanligt Project Life 30x30. Dessutom var det jättelänge sen jag scrappade i ett annat format än 30x30.
Hade egentligen köpt ett annat album till det här, från American Crafts 8,5"x11" men tänkte om för några dagar sen. Har haft ett Sn@p album liggande i hyllan sååå länge som jag inte riktigt har vetat vad jag ska göra av. Nu blir det ett Turkiet album av det!
 
Satte mig i veckan & valde ut foton, redigerade & beställde så bilderna kommer i början av nästa vecka. I väntan på dem har jag plockat ihop det jag vill använda för att göra klart hela albumet.
 
Kommer att använda det här 6"x8" Sn@p albumet från Simple Stories. Jag köpte det på Panduro för länge sen men de flesta Scrapbutiker har tagit in dessa nu. Typiskt mig att "bunkra" så fort butiken får in det i tron att det kanske snart försvinner. Finns i olika färger men jag kör på favoritfärgen - Turkose! I albumet ingår det 10 st plastfickor, 10 st sidor samt några chipboard dividers.
 

Plockade fram några dekorationer jag antagligen kommer vilja ha med...

Har kvar några riktigt gamla grejer som kommer till användning - kommer ni ihåg "Paper Frills" från Doodlebug Design?! De här Fancy Pants Tape stickers passar också bra till mitt färgtema!
Samlar allt i en låda...


...den här! Har sparat alla (3) lådor jag fått till mina Project Life core kits. De är jättebra till ett sånt här projekt!


När jag planerar mina album (vilket som helst) så är post-it lappar helt ovärderliga! Det blir så mycket enklare att veta hur man tänkte & vart fotona ska in sen när fotona kommer. Till det här Sn@p albumet ingår det 5 olika varianter av plastfickor. Jag insåg snabbt vilken plastficka som gick åt mest så jag måste köpa fler av den.


Nu kan jag ta fram allt när jag vill jobba på albumet & packa ihop det lika lätt utan att det tar så mycket plats!

Väntar på mina foton så kan jag sätta igång!
Det blir ett nytt inlägg om det här sen när det är klart.
 
 


 

 
 


 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: LottaJ

Publicerad 2014-09-11 13:47:45

Måste bara säga att du fått mig inspirerad till max. Att plocka ut dekorationer mm som man troligen kommer använda (för oftast använder man till slut det man tycker mest om iaf) är ju kanon bra! Annars sitter man i timmar och letar papper och dekos till varje uppslag och så tar man det man brukar använda iaf ;)
Jätte fint album har du gjort!!
/Lotta

Svar: Va kul Lotta!! 😃 Ja, och eftersom man (jag) inte gör ett sånt här album på en kväll direkt så är det bra att samla material som man tänker använda så blir det mer enhetligt tycker jag.
anzan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela