anzan.blogg.se

Pocketscrap - Inskolning

Publicerad 2015-02-06 12:52:00 i Designteam, Project Life, Pyssloteket,

Hej!
 
Idag bloggar jag lite pocketscrappade sidor hos Pyssloteket. Det är tre uppslag från inskolningen på Tuvas förskola nu i Januari. Är sjukt nöjd med att ha fått in det i albumet redan, fotona brukar annars bli några månader gamla när det ska scrappas flera uppslag av samma händelse.
Har använt massor av fint material från Pyssloteket. Bla ett sclearstamp set från KaiserCraft som heter "Calendar". Älskar det redan & har använt det på alla tre uppslagen.

Har även återupplivat min gamla QK tång som legat oanvänd i flera år. Jag sålde mitt älskade "Classic" alfabet till den i ett svagt ögonblick & det har jag ångrat bittert sedan dess. Har faktiskt letat på nätet några gånger för att se om det finns något begagnat jag skulle kunna köpa, älskar fonten på just Classic & tycker den passar så bra till rubriker. De här alfabeten tillverkas ju inte längre så jag blev jätteglad när jag såg att en tjej sålde ett Classic i en säljgrupp på nätet. Bara att slå till! De rosa bokstäverna har jag stansat ut i ett fint papper från Echo Park som heter "Garden party" & det finns här

Den gula & den rosa pratbubblan på första uppslaget är chipboard stickers från Heidi Swapp & finns här

 







Varje uppslag/dag är markerad med en 9 cm hög chipboard siffra från Studio Calico.







Ville ha med hela berättelsen om Tuvas inskolning så det blev ganska mycket text. Splashade därför lite med Distress Ink "Spun sugar" eftersom det är mycket vita bakgrunder. Älskar den färgen, tycker den blir så fint ljusrosa bakom en text.


 
 

Har fotat så gott jag kunnat med den här bristen på ordentligt ljus, hoppas ni har överseende med den dåliga kvalitén. Funderar allvarligt på att skaffa mig en bra lampa & göra en liten fotohörna med vita väggar runtom, typ en låda. Hur gör du när du fotar dina alster? Tar gärna emot tips! :)

Tack snälla för titten & ha en trevlig helg!





Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela