anzan.blogg.se

Stämpla på Dividers

Publicerad 2015-07-02 10:23:52 i Organisera, Project Life,

Hej hej
Mina album är uppdelade månadsvis med såna här Dividers från Becky Higgins. Köper bara de genomskinliga & älskar dem men har länge funderat på hur jag ska märka upp dem på något bra sätt så att man vet vilken månad det är. Hittills har jag bara använt de etiketter som följer med i paketet, vilket har fungerat alldeles utmärkt men inte är så jättespännande kanske.

Inspirerad av en av mina favoriter inom PL världen, Tracy som skriver direkt på sina dividers med vit penna kom jag plötsligt på det när jag var ute & gick igår kväll. Jag har ju stämplar från Panduro med alla månaderna (på Svenska) + en vit StazOn stämpeldyna. Tjohooo! Det var bara att öka på takten så att jag kom hem snabbt & kunde börja stämpla :) 

Stämplade aktuell månad överst där fliken smalnar av, alltså den del som sticker ut i albumet. Sedan lite omlott så att det inte blev raka rader... "November" & "December" är lite för långa för att passa in där tror jag men det får jag lösa på något sätt.

Blev supernöjd med resultatet!! Har snart stämplat klart alla 12 dividers i mitt 2015 album. Tror dock inte att jag kommer att gå tillbaka & stämpla alla dividers från föregående år... det får i så fall bli ett "framtida projekt" ( dvs det kommer antagligen inte bli gjort *fniss*) Det är trots allt rätt många album/dividers från 2005 & framåt. Men 2015-albumet får i alla fall fina dividers!



Och såhär ser det ut i albumet...


Är lite nyfiken på att stämpla med svart dyna också. Får se om jag kanske gör det i något gammalt album bara för att se hur det blir.

Ha en riktigt bra dag! :)






 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jeanette - Tettiz

Publicerad 2015-07-08 22:47:16

Så snyyyyyyyggt!!! Du är min PL-idol!! :D

Svar: Haha, tack Tettiz :)
anzan.blogg.se

Postat av: Ita

Publicerad 2016-08-20 18:34:52

Hejsan. SÅ kul att hitta saker som du gjort igen =) var ju lite av en stalker till dig förr ;). Undrar lite om kamera washit tapen... vart är den ifrån? blev lite lätt kär.... ha ha ha
//Carita "Ita"

Postat av: Scrappgrynet

Publicerad 2016-10-08 19:34:48

Smart!!! Riktigt snyggt!!! Kör också månadsvis, så det där vill jag också ha;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela