anzan.blogg.se

Äta själv

Publicerad 2015-03-11 11:30:00 i Iggydodie kit, LO:s, Scrapbooking,

Hej
 
Det blev en vardags-LO i Lettersize som fick vara premiär för min fina skrivmaskin :)
Den var superkul att använda men lite svårare än jag hade trott. Eller... svårare är fel ord - men det var ovant att inte kunna "sudda" när man råkade skriva fel. Började med att göra en bakgrund av stjärnor med en stencil + stämpeldyna innan jag mätte ut vart jag skulle ha fotot & vart texten skulle vara. Fick slänga 2 cardstock innan jag fick in snitsen på var bokstäverna skulle hamna någonstans. Tredje gången gillt & tadaaa - texten satt där den skulle.
 
Funderar dock på att köpa ett nytt färgband till den, även fast detta är nytt. Det jag har nu är ett sånt där svart/rött & det blev lite svagt rosafärgat på cardstocken där jag skrev texten. Inget som jag stör mig på direkt men det är ju trist att det inte blir helvitt bara för att färgbandet kladdar av sig. Det mesta gick bort med ett vanligt sudd men inte allt.

Rubriken är ett Thickers alpha som jag fick i Iggydodies November kit


No1 & de små stämplarna på båda kanterna ( "first time" ) är stämplar från Ali Edwards Story Stamp "Firsts" från December som du hittar här





"Story" är från samma set



Tack för att du kikar in här!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela