anzan.blogg.se

Ordning & reda!

Publicerad 2015-05-18 12:33:16 i Organisera,

Hej hej

Igår tog jag tag i en sak som jag tänkt på (& stört mig på) väldigt länge!! Min förvaring för plastfickor. Eller rättare sagt avsaknaden av förvaring kanske jag ska säga. Många känner säkert igen sig i att plastfickorna är väldigt stora & får inte plats var som helst. I mitt fall har de legat i en stor väska från Panduro, med ringar i så att man enkelt kan bläddra & se vad man har. Och det hade ju varit toppen ifall alla fickor hade fått plats där men så var tyvärr inte fallet vilket gjorde att fickorna ändå var utspridda på olika platser. Några låg i en stor låda från IKEA i min Expedithylla, & resten stod i sina förpackningar på hyllan. Tre olika ställen....då blir det svårt att få ett helhetsintryck av vad man har & det KANSKE har hänt **harkel** att jag köpt fickor jag redan har hemma för att jag helt enkelt inte vetat att jag redan har dem. Rörigt!

Så igår tog jag äntligen tag i detta!
Har sedan tidigare tre såna här arkivboxar från Granit. I dem förvarar jag
1) Teckningar & saker från skolan som Leah tar med hem
2) 30x30cm papper
3) Plastfickor, kartong & färdiga gamla LO:s från 2009 som satt i plastfickor med "fel hål"

Jag tömde låda nr 3 och satte in alla LO:s från 2009 i ett nytt album med nya fickor. Så fick jag det gjort också!

Arkivlådan från Granit hittar du här


Känns det här igen? En hög med hala plastfickor i en enda röra!


Sen sorterade jag upp alla fickor i olika högar på golvet. I en förpackning från WRMK fanns det en fin beteckning över de flesta plastfickor som de säljer, vilket ofta är samma/lika som finns hos Becky Higgins. Jag klippte ut de som jag har & klistrade på svart papper. Tycker att de syns bättre i lådan med svart bakgrund.
Skrev även ut en sida jag hittade på nätet (Pinterest?) när jag sökte "Project Life page protectors". Där fanns fler modeller som jag klippte ut. Resterande ritade jag själv & klistrade på svart papper.
Har använt de flesta A4 mappar som fanns i lådan från början, men eftersom de flesta plastfickorna är högre än mappen har jag delat av varje mapp med en större kartongskiva. På den har jag sedan häftat fast vilka plastfickor som finns bakom varje skiva. Fick ibland skarva några kartonger med varandra i botten för att få höjden, men det är ju inget som syns :)


På vissa, där jag hade förpackningen kvar, har jag klippt ut lite info om storlek. Både inch & cm. Lätt att ta fram info när jag ska beställa foton.
På en flik står det "Special" & det är fickor jag får i mina Iggydodie kit. Ofta lite udda modeller & en av varje så de fick en egen flik.
 
Jag hade ingen aning om att jag hade så många olika modeller av fickor!  Men nu är det i alla fall ordning & reda! :)

Ha en bra dag!

 


 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Julia K

Publicerad 2015-05-19 08:05:24

Vad bra det blev! Det är en riktig utmaning att hitta ett ställe för dem. Själv är jag fortfarande i förnekelse och lägger alla i lådan från Becky Higgins. 😅

Svar: Haha, ja förnekelsen vet jag allt om! Men så kommer en dag när man ruttnar totalt & då blir saker plötsligt gjorda ,)
anzan.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela